Система Orphus

Сайт нашої Церкви

Сайти нашої єпархії

Наші банери

  • Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату
    Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату

Лічильники

img Газета

НЕ ЧИНІТЬ НЕРОЗВАЖЛИВО!
Надумали розвестися? Порадьтеся з душпастирем

Запитання

Я покохав розведену і хочу з нею одружитись. А в Біблії сказано: «...Хто одружиться з розведеною, той чинить перелюб». Як мені діяти?

Відповідає протоієрей Віктор Михалевич

Знаємо однозначно, що перелюб, розлучення – гріх! І звісно, було б добре, якби це всі пам’ятали, а ще краще – виконували! Та статистика стверджує, що сьогодні чимало шлюбів зазнають краху. А це людські трагедії, страждання і скорботи... З ними людина приходить до священика, єпископа із запитанням: «Як діяти?» 

Колись привели жінку, зловлену на перелюбі, й, тримаючи каміння, запитали у Спасителя: «Ти що скажеш?». Та бачимо, що Господь прийшов не судити, а спасати те, що гине! Звернувшись до тих, хто засуджував: «Хто з вас без гріха, перший кинь у неї камінь» (Ів. 8:4–11), – Ісус Христос не виправдовує гріх, але дає можливість людині покаятись і виправитися.

Перелюб, розпуста, розлучення є такими ж гріхами, як гордість, жадібність, брехня, сварки, пияцтво тощо. Гріх – це жахливо. Настільки жахливо, що коштувало життя Самому Єдинородному Синові Божому. Не варто применшувати силу гріха й ставити під сумнів саме поняття «гріх». Людина, що пережила розлучення, не обов’язково є «більшим» чи «меншим» грішником. Адже сказано: «Хто дотримується всього закону і зогрішить у чому-небудь одному, той стає винуватим у всьому» (Як. 2:10, 11). Ми часто готові закидати когось камінням, не дивлячись на власні помилки. Ісус Христос однаково помер як за гріх розлучення, так і за гріх пліток, осудження, крадіжки тощо.

Одне з основних правил екзегетики (науки про тлумачення Святого Письма) – не виривати біблійний рядок із контексту. Коли розглядаємо слова: «...хто візьме шлюб з розлученою, той перелюбствує» (Мф. 5:32), то трішки вище сказано: «Хто погляне на жінку, жадаючи її, вже вчинив перелюб з нею в серці своєму» (див. Мф. 5:28). Певно, мало хто буде стверджувати, що в такому разі не є перелюбником.

Питання про розлучення й повторне одруження завжди було гострим. За часів Ісуса Христа тривала гостра суперечка двох богословських шкіл – Гіллеля і Шаммая: один стверджував, що розлучатися можна з будь-якої причини, а інший – лише з «непотрібства жони». Сьогодні також існують дискусії з цієї проблематики. Зрозуміло, що розлучення в жодному випадку не можна виправдовувати, але справжній християнин завжди намагатиметься допомогти тим, хто страждає. Людям властиво пліткувати, засуджувати, але справжнім і єдиним Суддею є лише Бог. Він хоче нашого життя, а не смерті, відродження, а не загибелі. Він прийшов до грішників, що каються, щоб дати їм прощення і надію.

У Православ’ї не існує загального, універсального правила вирішення всіх проблем. Кожен член Церкви повинен мати свого духівника, який має допомагати у вирішенні духовних клопотів. Питання щодо розлучення та повторного шлюбу досліджує духівник (або настоятель парафії) та подає на розгляд правлячому архієрею, який повинен допомогти людині зробити правильний крок.

28 січня 2012 р. Версія для друку
Аудіо

Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).

Скопіювати файл

Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).

Скопіювати файл

25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.

Скопіювати файл

Усі аудіо