Система Orphus

Сайт нашої Церкви

Сайти нашої єпархії

Наші банери

  • Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату
    Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату

Лічильники

img Газета

ТВОРЕЦЬ ЗАСТЕРІГАЄ ВАГІТНИХ

Підготував Віктор ГРЕБЕНЮК

Творець застерігає вагітнихЦі рядки пишуться зовсім не для того, щоб осудити вас, якщо ви мали аборт або хочете його зробити. Аж ніяк! Кожна людина, якщо в неї хоч трохи розвинуті почуття, доволі картає себе за різні гріхи. Щоправда, лише тоді, коли усвідомлює свій учинок гріхом.

Є відносно небагато людей настільки не обізнаних з мораллю, що насмілюються називати аборт доброчинністю. Але наскільки це гріх? Не йдеться навіть про ті рідкісні випадки – кровозмішання чи небезпеку народження виродка. Мова про звичайні черги до гінекологів: країни колишнього Союзу – попереду щодо кількості перерваних вагітностей у світі: щороку не менше десяти мільйонів. На цьому просторі половина практикуючих гінекологів займаються тільки абортами, одержуючи за це високі гонорари. Загалом жінки, зокрема в Україні, велика частина, роблять від чотирьох до восьми абортів за своє життя, а деякі й по десять-дванадцять.

Тож відкладімо пристрасті й поміркуймо над цією справою серйозно. Серце зародка починає битися на 18–25 день вагітності; на сороковий день сучасні прилади реєструють хвилі, випромінювані його мозком, – тобто починає працювати головний мозок; зародок моргає, ковтає, смокче пальчики, на яких, до речі, вже є пальцеві візерунки.

Отже, тільце, що підлягає аборту, – справжня людина, а не просто якась там «сукупність клітин». Як же називається зумисне умертвляння людини? Аборт? Чи є точніше, хоч і страшніше слово?

Ми мусимо прямо сказати і не відводити очей: так, аборт – це вбивство. Але багато хто не хоче в цьому зізнатися, підсвідомо боячись, що виходу нема й доведеться завжди ходити з тавром дітовбивці.

Ні! Це далеко не так!

Можливо, ви прийняли рішення, знаючи, що батько зачатої дитини не зможе стати їй опорою і добрим прикладом у житті. Можливо, використовуючи ваш надто м’який характер, до трагічного рішення вас схилили рідні, говорячи про вашу вагітність як про небажану; тоді й вони – винуватці скоєного. Можливо, це «еротичні» відеофільми й порножурнали навіяли вам думку, ніби до статевого життя треба ставитись як до бездумної розваги; і тоді частка вини лягає на тих аморальних ділків. А можливо, вам не пояснили медики, чим же є насправді аборт; може, мали на меті лише зиск або через свою низьку кваліфікацію називали вашу дитину «групою клітин» і не розповіли, що то насправді людина, і вона тяжко страждатиме, і ви будете тяжко страждати. А можливо, вас збило з пантелику те, що аборт у нашій країні дозволено, на відміну від 114 інших країн, і вам здалося, наче все, що дозволено, є моральним. Зрештою, ви могли зробити «як усі», не розбираючи, що чужий гріх не виправдовує вашого.
Але всі ці виправдовування дуже слабкі. Вони зовсім не применшують потреби покаятись у скоєному. Аборт не є просто неправильним рішенням. Він є гріх. Серед кількох головних Заповідей Божих читаємо: «Не вбий!» «Не вбий!» – застерігає Він і вагітних, бо це Він – справжній Творець усього, і вашої дитини теж, і це Йому, а не вам, належить розпоряджатися її життям.

Хоч би там як, а ви порушили одну з найосновніших Заповідей і впали у тяжкий гріх. Але Всевишній чекає, не гнівається: Його Син дві тисячі років тому вже віддав Своє життя, щоб заплатити і за вашу вину перед Ним. І на горі Голгофі було три хрести: на одному Божий Син Ісус Христос, а на двох інших – розбійники.

Читаємо про це в Євангелії: «Один з розп’ятих злочинців зневажав Його, кажу­чи: „Якщо Ти Христос, спаси Себе і нас!“ А другий злочинець докоряв йому, кажучи: „Чи ти не боїшся Бога, коли й сам так само засуджений? Бо ж ми засуджені справедливо і прийняли кару за вчинки свої, а Він не вчинив нічого злого!“ І сказав Ісусові: „Господи, згадай мене, коли прийдеш в Царство Твоє!“ І сказав Ісус йому: „Істинно кажу тобі: сьогодні ти будеш зі Мною в раю!“»

Тож коли Бог простив розбійника навіть у його останні хвилини, то певно простить і вас. Але для цього потрібно одне: щире покаяння, гаряча молитва.

Чимало людей кажуть, що не вміють молитися і тому не знають, як каятися перед Господом. Але ж молитва каяття – не тільки завчений текст; молитвою називається розмова з Богом. Своїми словами, будь-де, як дитина перед батьком. Удома на самоті чи перед священиком. Навколішки перед іконою чи уявляючи Бога внутрішнім зором. Уголос чи подумки. Але щиро, без останку!

І після сліз покаяння Він скаже до вас, як сказав – знаємо з Біблії – до однієї блудниці: «Я не осуджую тебе. Іди і більше не гріши!»

 

* * *

Кажуть: «Аборт це ж, по суті, лише різновид контрацепції». НІ! Абортують живу людину, з тілом і душею.

Кажуть: «Я врешті-решт жінка, і маю право на своє тіло». НІ. Тіло матері і тіло зародка в ній – це вже дві людини. І чи так принципово, яку дитину вбиває матір – народжену чи ненароджену.

Кажуть: «Нащо народжуватися дитині, батько якої негідник і не дасть їй виховання, або ж батьки якої бідні і не забезпечать їй повноцінного життя?» НІ. Не можна уникати життєвих труднощів, убивши для цього рідних дочку чи сина, за рахунок власної дитини піклуватися про себе!

ГОСПОДЬ ДАЄ ВАМ ДИТИНУ? ВІН І ПОДБАЄ ЗА НЕЇ!

Волин. єпарх. відом.– 2006.– № 2 (15)

22 лютого 2006 р. Версія для друку
Аудіо

Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).

Скопіювати файл

Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).

Скопіювати файл

25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.

Скопіювати файл

Усі аудіо