В ІМ’Я ОТЦЯ...
Якщо неохрещений – охрестись
настоятель парафії Пророчиці Анни в Лукові Турійського деканату
Вір, що рухи твого серця відкриті Богові, і це Він кличе тебе до Себе. Кличе так м’яко, що назвати це примусом не можна, але разом з тим так владно, що пручатися теж неможливо. Така Його манлива благодать. І ти йдеш на її заклик, хоча не знаєш, що тебе очікує.
Не можна хрестити, не вчивши. Наш Божественний Спаситель по воскресінню Своєму сказав учням: «Навчайте всі народи, хрестячи їх в ім’я Отця й Сина й Святого Духа» (Мф. 28:19). Чуєш, спочатку «навчайте». Тому що в цю воду потрібно ввійти тільки раз у житті в повній свідомості того, що ти робиш.
Вода хрещення – це образ труни Ісуса. Головне в нашій вірі те, що Христос умер за гріхи наші й воскрес із мертвих для виправдання нашого. Ми входимо у воду хрещення, щоб з’єднатися з померлим за нас Христом. Священик занурює нас зі словами «хреститься раб Божий (раба Божа, ім’я), в ім’я Отця» – і вода зливається над нашою головою. «Амінь» – і ми піднімаємося в перший раз. Ми були один день із Христом у труні. «І Сина» – вода зливається над нами в другий раз. «Амінь» – ми піднімаємося, бувши з Христом другий день у труні. «І Святого Духа» – і вода втретє піднімає нас. На третьому «амінь» ми виходимо з води, аби воскреснути з Христом.
От головне, що ти повинен зрозуміти: через хрещення водою ми з’єднуємося по вірі з Христом, що помер за нас і заради нас воскрес. Ця вода необхідна для нашого вічного життя так, як вода потопу була необхідна для страти грішників у часи Ноя. Але ця вода добра. Та втопила беззаконників разом з їхніми гріхами, а ця змиє гріхи, самого ж грішника виправдає.
Ця вода необхідна, як, розступившися, води Червоного моря пропустили євреїв, але погубили фараона з його військом. Усякий, хто йде з рабства, дратує цим колишнього злого пана. Хазяїн смертного царства, гордий фараон – диявол – мав тебе, і ти платив йому податки мертвими справами, яких тепер соромишся. Возвеселись і зрадій – воду хрещення фараон не пройде. Він потоне в ній, а ти вийдеш вільним.
Усе, що людина зробила, сказала або подумала поганого, буде змито з неї. Це буде той єдиний день, коли вода не тільки обмиватиме зовні, але й таємниче обмиє зсередини. Тільки в майбутньому не вертайся назад у бруд, «як пес на свою блювотину» (2 Пт. 2:22). Той, що безстрашно грішить після Хрещення, розпинає в собі Сина Божого. Бійся цього!
Ти, звичайно, запитаєш, що для цього (тобто для Хрещення) потрібно? Ми живемо в матеріальному світі й великою мірою страждаємо матеріалізмом навіть у речах духовних. Для Хрещення потрібно небагато, але це дорого коштує. Дорослі повинні прийти до купелі з вірою й покаянням. Це найголовніше. У що вірять православні християни, йдеться у Символі віри, який треба знати напам’ять. А покаяння – це головна прикраса християнської душі і єдиний ключ, яким відмикаються двері милосердя Божого.
Раніше людей хрестили на відкритій воді – у морі, озері, річці. Потім стали будувати спеціальні храми – баптистерії (хрещальні). Сьогодні після довгих років войовничого атеїзму, баптистерії є далеко не скрізь. Тому може трапитися, що хреститимуть не зануренням, а обливанням. Не треба бентежитися цим: ти однаково будеш охрещений і ні в чому не обділений перед Господом. Після хрещення тебе вберуть у білий одяг. Швидше за все, це буде чисте простирадло, т. зв. крижмо. Ця біла тканина на твоїх плечах буде мати той же зміст, що й вінчальний одяг наречених, – знак чистоти, безвинності, радості.
У найближчі дні після хрещення, а краще наступного ж дня, потрібно буде причаститися, причому без сповіді. Звичайно християни перед прийняттям причастя очищають душу покаянням. Новохрещеним же нiчого сповідувати. Вони чистіші від усіх, навіть тих, хто на багато років раніше знайшов дорогу до храму. Таким можна буде по-доброму заздрити, і всі, хто не знає про дивовижну подію у твоєму житті, дивитимуться з подивом: звідки в цієї людини стільки світла, стільки життя в очах, стільки краси, якої ми раніше не зауважували?
Але треба бути обережним. Молитва Господня «Отче наш» закінчується словами «визволи нас від лукавого». Своїм хрещенням людина обрадує незліченне ангельське воїнство, але сильно засмутить наклепника й ошуканця з армією його слуг. Він захоче знову здобути тебе у свою власність і спочатку, осліплений твоїм невидимим сяйвом, не зможе до тебе наблизитися. Проте згодом оточить-таки тебе сіткою спокус і пасток.
Хрестившись, ти став сином Матері-Церкви. Ходи на служби. Часто причащайся. До всього в Церкві придивляйся й усе вивчай – адже ти поки що мало знаєш. А тим часом довгий, важкий шлях у Небесне Царство вже почався.Хрестившись, ти став сином Матері-Церкви. Ходи на служби. Часто причащайся. До всього в Церкві придивляйся й усе вивчай – адже ти поки що мало знаєш. А тим часом довгий, важкий шлях у Небесне Царство вже почався.
І ще трохи, мабуть, з останніх порад: прочитай Євангеліє. Якщо не всі чотири, то хоча б одне з них (найкоротше – від Марка). Перед хрещенням попостись у міру сил один або кілька днів. І молися. Адже віра дарується людині до хрещення, а молитва народжується саме од віри. Молися, як можеш, як умієш, Богові, Який чує тебе. Проси, щоб хрещення відбулося, щоб Господь дав тобі гарних друзів у Христі й мудрого духівника; молися за всіх тих, кого любиш, за всіх тих, за кого будеш молитися й після хрещення.
Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).
Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).
25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.
Укази єпархіального архієрея в 2015 р. 02 листопада 2015 р.
Звернення Управління єпархії та Управління ДСНС у Волинській області 18 серпня 2015 р.
Резолюція міжнародної науково-практичної конференції на тему: «Християнська традиція Київської Русі»* 10 червня 2015 р.
Усі документи