Система Orphus

Сайт нашої Церкви

Сайти нашої єпархії

Наші банери

  • Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату
    Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату

Лічильники

img Газета Точка зору

Гіркі плоди лицемірства

Михайло РЕКЛИНЕЦЬ

До сьогодні так і не спромоглися в УПЦ (МП) визначитися: у нас війна, вторгнення Росії чи «громадянські протистояння», внутрішні заворушення, спровоковані «київською хунтою». Офіційна позиція УПЦ (МП) – «ми за єдину Україну в її межах». На ділі – допомога у захопленні військових частин російськими солдатами, «благословення» терористичних організацій, закликання Путіна, прокльони та зневага української армії й народу окремими кліриками. Це вже нині риторика змінилась…

Але згадаймо проповіді минулих років: «Україна і Росія – це одне ціле», «українська мова – неблагодатна», «українського народу не існує», а Україна – «тимчасове утворення, недодержава». Дійшло до безумства: стверджувалося, що росіяни, білоруси й українці нероздільні, як Свята Трійця. Це ще одне підтвердження того, що РПЦ погрузає у єресі. Зрозуміло, сьогодні таких тез ми вже не чуємо. Але не тому, що змінився світогляд зверхників МП, а тому, що народ у масі своїй вже не сприймає цих заяв.

А які плоди хибної науки та спотвореного світогляду? От хіба ми можемо пригадати з історії таке явище, як «православний джихад»? Говорилось: не може бути тероризму у православних і католицьких країнах, це притаманно країнам, де переважають мусульманські течії, або це звершують люди, які дотримуються ісламу. Тепер ми свідки того, що православні активісти підривають себе на блокпостах, чинять теракти. І вся війна на нашому Сході є ділом рук ярих проповідників «русского міра». Створено цілу «Російську православну армію». Православ’я у російському поданні має агресивну політичну імперську складову – і має дуже мало Христа.

Хоча на словах його інколи дуже багато. Я з зачудуванням читаю їхні розмірковування та заклики про любов до ворогів. Та коли мова йде про «розкольників», вони різко про таку любов забувають. Ставтеся до нас хоча б як до ворогів! Просто спробуйте зрозуміти, чого ми прагнемо. А ми хочемо, щоб в Україні була помісна Православна Церква, щоб ніякі іноземні центри не керували нею, не всовували всюди політику, не використовували її для поневолення народу, для будівництва якихось квазідержав. Щоб Церква спокійно займалася своїм служінням.

Великою проблемою Російського Православ’я, на мою думку, є поступова втрата християнської ідентичності, вихолощення духовного, церковного, переважання світського, імперського. Ця Церква перетворюється в якусь страшну тоталітарну організацію, яка щодалі, то містить усе менше ознак християнських і все більше ознак пропагандистського апарату сусідньої держави.

Тепер МП проливає крокодилячі сльози. Промовляють гарні слова про Україну, проклинають терористів на Сході, хвалять нашу армію. Проте, повірте, як тільки – хай Бог милує – зміниться внутрішня політична ситуація чи, не доведи Боже, путінські війська прийдуть на наші терени – залунають геть інші речі. Лукавство і лицемірство! От, наприклад: чому ви зараз називаєте терористами тих, хто на Сході? Ви ж говорили, що то ваші парафіяни, які є і з того, і з іншого боку. Ви їх такими виховали, вклали в голови «русский мір», у руки – зброю, духовно скалічили. Чому ви відмовляєтесь від них? Ви їдьте до них, проповідуйте, закликайте скласти зброю, навчайте того, що в нас одна земна Батьківщина, яку треба любити. Сьогоднішні проукраїнські заяви представників УПЦ (МП), на мою думку, – це намагання перечекати і вижити у цих умовах війни, яка виникла і за їх активної діяльності.

Не таємниця, що вплив Росії, її політичних ідеологем на уми українців через світські проросійські організації був незначним, можна сказати – нікчемним. Витрачалися великі кошти, звітували до Москви про свою діяльність, а в реальності навіть у Криму Аксьонов мав декілька процентів підтримки. І це – в найбільш проросійському регіоні й одна з найбільших проросійських організацій. А от тисячі парафій по Україні, які в єдності з РПЦ, через проповіді, різні заяви, тези та посили дуже дозовано, та все ж доносили інформацію, потрібну Росії для поширення тут свого впливу. Вода камінь точить, так і різні імперські ідеї, які прокрадалися в проповіді, відкладаються в серці, і навіть із патріотично налаштованою людиною з часом може зіграти таку нехорошу річ.

Наприклад, сама теза «неблагодатна мова», яку вони запустили в дев’яностих роках. Тобто мова, яка позбавлена благодаті, іншими словами – проклята.

А заяви, що українців як нації не існувало і не існує?! «Мы все русские». А що ж це за нація така, «русские»? В Київській Русі жили русичі (русини, руси чи роси). Та хай з ним. Далі. «Україна – це тимчасове непорозуміння». І це говорять їхні «старці», культ яких на дуже високому рівні серед багатьох мирян. Ці так звані старці плетуть що-небудь, що запалений розум їм скаже. Люди то все засвоюють. І тоді дивишся – ніби притомна людина, ніби себе реалізувала у цій країні, та як починає говорити про своє розуміння Бога, сьогодення та майбутнє народу і держави, дивуєшся – ну звідки це все? А потім розумієш: а, ясно! Занадто ти «воцерковився» в МП, дуже добре над тобою там попрацювали, а як наслідок – яничарство, злоба і ненависть.

Тож сама Церква Московська потребує очищення від тих єресей, які обсіли її, переосмислення свого служіння. Не може священик бути пристосуванцем. Не може він, служачи Богові, грати таку от роль: «Мені тут вигідно, я тут маю заробіток, то буду пропагувати те, що мені скажуть. Хай навіть і не має воно відношення до Бога, суперечить моїм переконанням та сумлінню, відкидає природну любов до Батьківщини. Та все ж буду проповідувати так, як мені скажуть, бо я в цій системі».

Ось така позиція, виховання у специфічному середовищі, подвійні стандарти, підміна понять призвели до того, що в Україні багато людей було виховано яничарами, які, щоб довести свою любов сусідній державі чи уявному «русскому міру», зненавиділи все українське. Це і стало ґрунтом для російської агресії, всім трагічним подіям у Криму та на Донбасі.

Часто чуємо заяви представників УПЦ, що «ми не Московський Патріархат, ми Українська Православна Церква, бо так написано в статуті». Тож давайте по порядку. Їх Патріарх – Кирил. Це вони визнають. Патріарх цей очолює Російську Православну Церкву, інша назва якої – Московський Патріархат. УПЦ є невід’ємною складовою цієї Церкви. Коли Патріарх Кирил робить заяви, що на Луганщині знищують храми Російської Православної Церкви, – що він має на увазі? Що крім УПЦ в Україні є окремо РПЦ? Ні. Для нього УПЦ й РПЦ – одне й те ж саме. Якщо так вважає їхній Патріарх, чому вони самі це заперечують?

Зайдіть на сайт РПЦ в розділ «Персоналії» і ви побачите, що усі єпископи так званої УПЦ там розміщені за алфавітом разом із російськими в підрозділі «Єпископат РПЦ». Московська Патріархія ніякої різниці не робить між архієреєм з Одеси, наприклад, і архієреєм із Камчатки. Це все архієреї Російської Православної Церкви.

Взагалі для світового Православ’я такої помісної Церкви як УПЦ не існує. Є РПЦ. А те, як внутрішньо вона ділиться на екзархати чи умовно самоврядні частини, – це внутрішня справа самої РПЦ. Захотіли – дали комусь більше прав, захотіли – забрали назад.

Тому заяви, що вони не є РПЦ, Московським Патріархатом, – це лукавство, розраховане на тих людей, хто або лінується знайти інформацію в офіційних джерелах, або хто хоче вірити в це, або хто просто не має доступу до інтернету.

26 травня 2015 р. Версія для друку
Аудіо

Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).

Скопіювати файл

Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).

Скопіювати файл

25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.

Скопіювати файл

Усі аудіо