БОГ ПІКЛУЄТЬСЯ ПРО СВІЙ НАРОД
(повчання)
Під час подорожі юдеїв з Єгипту в Землю обітовану (обіцяну) Бог опікувався Своїм народом: допомагав йому перемогти ворогів, годував і напував.
Одного разу люди прийшли в таке місце, де вода була гірка. Вони не могли її пити і нарікали на Мойсея. Господь показав йому особливе дерево. Як тільки Мойсей поклав це дерево у воду – вона зробилася солодкою і придатною для пиття. Це дерево, яке зняло гіркоту з води, було прообразом хресного Дерева Христового, що знімає гіркоту життя – гріх.
Коли закінчився весь хліб, узятий з Єгипту, Господь послав хліб із неба – манну. Вона мала вигляд білих маленьких крупинок або дрібного граду і на смак була, як хліб з медом. Манна вкривала зранку землю навколо табору. Годуючи Свій народ, Бог одночасно навчав. Манна випадала вранці, а пізніше танула на сонці – це спонукало не ніжитися сном, а рано пробуджуватися і працювати. Бог наказав збирати лише на день, а в тих, хто відкладав запаси на завтра, манна псувалась і червивіла. Цим навчав довіряти Господу і вміти задовольнятися необхідним. На сьомий день тижня манни не було, а шостого дня випадало вдвічі більше. Люди заготовлювали манну на сьомий день і вона не псувалася. Цим Бог навчав шанувати сьомий день тижня: не працювати, а присвячувати його молитві. Бог наказав розподіляти манну порівну. Хто назбирав більше, ділився з тими, хто менше. Цим Господь навчав своїх людей братньої любові.
Коли люди прагнули – Бог посилав їм воду. Одного разу вони прийшли в місце, назване Рефидим, де зовсім не було води. Спраглі подорожні знову нарікали на Мойсея. За велінням Божим Мойсей ударив жезлом по кам’яній скелі – і з неї потекла вода.
Манна в пустелі і вода, що потекла з кам’яної скелі, врятувавши ізраїльтян від смерті, були прообразом святого Причастя.
Також Господь беріг Свій народ від ворогів. У Рефидимі на юдеїв напали жителі пустелі – амаликитяни. Мойсей послав проти них Ісуса Навина з військом, а сам із братом своїм Аароном і Ором піднявся на найближчу гору і почав молитися, піднявши руки до неба (зобразивши ними хрест). Коли Мойсей тримав свої руки вгору, то юдеї перемагали ворогів, а коли від утоми опускав, то перемагали амаликитяни. Тому Аарон з Ором посадили Мойсея на камінь, а руки його підтримували розпростертими. Мойсей, молячись із піднятими руками, був прообразом переможного хреста Христового, силою якого віруючі християни поборюють видимих і невидимих ворогів.
Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).
Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).
25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.
Укази єпархіального архієрея в 2015 р. 02 листопада 2015 р.
Звернення Управління єпархії та Управління ДСНС у Волинській області 18 серпня 2015 р.
Резолюція міжнародної науково-практичної конференції на тему: «Християнська традиція Київської Русі»* 10 червня 2015 р.
Усі документи