Система Orphus

Сайт нашої Церкви

Сайти нашої єпархії

Наші банери

  • Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату
    Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату

Лічильники

img Газета

БОГ НАКАЗУЄ ЗБУДУВАТИ ХРАМ
(повчання)

Бог наказує збудувати храм. Ілюстрація Арсена Гребенюка

Підготував священик Андрій РОТЧЕНКОВ,
директор Центру християнського виховання дітей і молоді в Луцьку

На горі Синай Творець дав через пророка Мойсея Десять заповідей, церковні й громадянські закони. Також Господь наказав виготовити святиню – перший храм. Це місце, де поклонялись Богу, приносили Йому жертви та слухали Його волю, отримало назву скинія. Юдеї ще не мали своєї землі, тож, мандруючи пустелею, жили в наметах. Тому й перший храм був у формі намету. Його можна було легко розібрати і також зібрати на новому місці стоянки табору. Бог дав Мойсеєві точні вказівки про розміри, форму і матеріал, із якого виготовляти все приладдя скинії. Господь кілька разів наголошував Мойсею: «Дивись і зроби за тим зразком, що тобі показано на горі».

Скинія була великим наметом, поділеним завісою надвоє. Частина, ближча до входу, називалася святилище, а та, що далі, – святе святих. Найсвятішим місцем було святе святих. Туди міг заходити тільки первосвященик (архієрей), і то лише один раз на рік. У святому святих стояв ковчег завіту – найбільша святиня храму. Ковчег – це дерев’яна скриня, обкладена всередині й зовні золотом. У ній зберігались кам’яні таблиці, на яких були написані Десять заповідей, посудина з манною – чудесною їжею, якою Бог годував юдеїв у пустелі, розквітлий жезл Аарона, який дозволив йому стати першим первосвящеником, а згодом і священні книги. На золотій покришці ковчега Бог наказав зробити із золота перші священні зображення – фігурки двох ангелів-херувимів. Саме над ковчегом, між цими херувимами Господь обіцяв говорити з Мойсеєм і навчати народ.

В іншу частину намету – святилище могли заходити лише священики. У святилищі знаходились три священні речі: семисвічник, стіл для хліба і кадильний жертовник. Семисвічник – золотий світильник, який мав сім лампад і був єдиним джерелом світла у цій щільно закритій кімнаті. Стіл для хліба також був укритий золотом. Щосуботи на нього клали дванадцять свіжих хлібів, які споживали священики. Кадильний жертовник – дерев’яний ящик, укритий золотом. Священик клав у нього розжарене вугілля, на яке кидав ароматну суміш трав із ладаном. Солодкий дим піднімався і символізував молитви благочестивих людей.

До скинії також належав двір, який її оточував. Огорожею двору слугували полотнища, прикріплені до дерев’яних стовпів. У дворі молився народ. Там стояв бронзовий жертовник. На ньому священики спалювали те, що приносили в жертву Богові люди: телят, ягнят, козлят, голубів, хліби та інше. Також у дворі був мідний умивальник. Біля нього священики омивались після принесення жертв і перед тим як зайти у святилище.

Новозавітний православний храм так само складається із трьох частин. Найсвятіша – вівтар, далі – святилище вірних, або середня частина храму, і притвор.

Коли скинія була готова, Мойсей освятив її з усіма речами священним миром – запашною речовиною. Тоді слава Господня у вигляді хмари покрила скинію і з того часу знаходилася над нею.

Для служіння при скинії Мойсей, за велінням Божим, призначив коліно (плем’я) Левіїне і визначив до скинії первосвященика, священиків та левитів, тобто прислужників. Первосвящеником було поставлено Аарона, брата Мойсеєвого, священиками – чотирьох Ааронових синів, а нащадків Левія – левитами. На згадку про це у сучасній Православній Церкві так само є ступені священства. Первосвященикам відповідають єпископи, священикам – священики, а левитам – диякони і прислужники.

Отже, будувати храм, молитися в ньому, робити священні зображення – все це Божа заповідь. Тому, якщо ми хочемо бути слухняними Богу, якщо хочемо потрапити в Царство Боже, обов’язково повинні молитися в храмі.

Волин. єпарх. відом.– 2010.– № 11–12 (72–73)

23 листопада 2010 р. Версія для друку
Аудіо

Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).

Скопіювати файл

Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).

Скопіювати файл

25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.

Скопіювати файл

Усі аудіо