→Газета →
Свята водиця для колісниці
Запитання
Чому ми освячуємо автомобіль і взагалі всяку річ? Чи авто стає після освячення святим?
Відповідає священик Андрій ХРОМЯК, викладач Волинської православної богословської академії, кандидат богословських наук
У християнській традиції прийнято освячувати не тільки себе, своє житло, але й ті речі, якими користуємося, оскільки весь світ, що оточує нас, Бог створив благим і досконалим. Людина після гріхопадіння спотворила цей стан буття. При цьому, створюючи нові речі, вільна особистість людини-творця перебуває у певній взаємодії з Богом. Віруюча людина усвідомлює, що будь-яка творчість, включаючи і виробництво, є співтворчістю і має джерело в тому творчому дар, який отримала людина, створена Всевишнім. Тому, створюючи ті чи інші речі, людина присвячує їх Богу. І ця посвята знаходить своє вираження в освяченні речей.
Сучасна людина в автомобілі проводить значну частину часу. Крім того, ми знаємо сумну статистику аварій на дорогах. Усе це спонукає християн звертатися до Бога, щоб Господь зберіг нас і наші машини. Освячуючи авто, людина цим констатує, що присвячує себе, цей автомобіль, свої діла і думки Богу. Тому ті люди, які думають, ніби освячення автомобіля досить, щоб ніколи не потрапити в аварію, повинні пам’ятати: освячуючи машину, освячуємося самі й повинні відповідати цьому освяченню. Тут навіть більш доречне слово «благословення»: молитовно закликаємо Боже благословення на засіб пересування, на мирний і благополучний шлях тому, хто користується ним для добрих діл.
Тому таке освячення – не якась автоматична дія: його дієвість безпосередньо залежить від того, наскільки люди, які просять церковного благословення, самі відповідають своїм життям тій святості та благодаті Божій, яка подається Церквою. І при освяченні машини, і при будь-якому іншому священнодійстві все залежатиме від самих людей, від їхньої віри, від щирості їхньої молитви до Бога.
Перед освяченням автомобіль підганяють до храму. Потрібно відчинити капот, двері й багажник. Панотець звершує давній чин освячення колісниці: читає ряд молитов, кропить машину святою водою тощо. У салоні на передній панелі розміщується іконка (у церковних магазинах можна придбати образка, що легко кріпиться до панелі).
Але Христос зустрічає біля храму не машину, а того, хто в машині. До Христа можна прийти різними шляхами. Можна приїхати на лімузині, можна покликати Його в свій дім. Потрібно пам’ятати, що саме ви в цей момент зустрічаєтеся зі Спасителем, що Спаситель зустрічає вас, а не речі, які належать вам.
Освячення автомобіля накладає певні обов’язки. Після освячення в ньому не можна, наприклад, курити. І найважливіше: водій повинен намагатися не порушувати правила дорожнього руху. Якщо некоректно поводиться щодо інших учасників дорожнього руху, ризикує безпекою людей – він чинить гріх. І гріх буде ще важчий, якщо ці порушення коїтимуться в освяченому автомобілі. Людина повинна пам’ятати, що автомобіль – усього лише засіб пересування. Освячуючи автомобіль, вона прагне освятити себе, зберегти свою безсмертну душу.
Бажаєте одержати відповідь православного богослова на Ваші запитання? Звертайтесь до редакції: 43025 Луцьк, Градний узвіз, 1; (0332) 72-21-82; vyev@ukr.net
Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).
Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).
25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.
Укази єпархіального архієрея в 2015 р. 02 листопада 2015 р.
Звернення Управління єпархії та Управління ДСНС у Волинській області 18 серпня 2015 р.
Резолюція міжнародної науково-практичної конференції на тему: «Християнська традиція Київської Русі»* 10 червня 2015 р.
Усі документи