Основні публікації газети «Волинські єпархіальні відомості»
У день, коли Церква відзначає Винесення чесних древ Животворчого Хреста Господнього, свято Семи мучеників Маккавеєвих і їхніх матері Соломонії та учителя Єлеазара, розпочинає Успінський піст, до кафедрального Троїцького собору прийшло, здається, пів-Луцька. Архієпископ Михаїл після Божественної Літургії промовив проповідь, у якій нагадав історію цього торжества, пов’язавши її з сьогоденням. «Не багато храмів України має частку того Хреста, на котрому був розп’ятий Спаситель. Ми ж – маємо (святиня постійно зберігається в Катериненському храмі жіночого монастиря Святителя Василія Великого, що в одному комплексі з собором). Але ми цим не хвалимось, це нас лише спонукає до палкішої молитви», – сказав високопреосвященний і, як це видно на світлині Юрія Павлюка, на соборній паперті рясно окропив освяченою водою принесені вірянами зілля та квіти.
Віктор ГРЕБЕНЮК
Це не помилка. Саме стільки літ минає нині від часу першого хрещення нашої Вітчизни. Його називають Аскольдовим (Оскольдовим). А загальновідома дата 988 рік – це друге хрещення Русі, Володимирове.Ми дуже мало знаємо про ті далекі часи, документальних свідчень майже не збереглось. Але польський хроніст Ян Длугош, який жив у XV ст. й використовував наші літописи, котрі тепер канули в безвість, писав: «Після смерті Кия, Щека і Хорива, успадковуючи по прямій лінії, їхні сини і племінники багато років панували у русинів, поки спадкоємність не перейшла до двох рідних братів – Аскольда і Діра» (у Длугоша написано латиною Ошкальд і Дир). У «Велесовій книзі», яку склали руські волхви на початку християнізації наших земель, мовиться, що після Кия правив Лебедян, потім Верен із Великограда, а потім князь Сережен. Відтак іронічно згадують і Аскольда: «темний воїн, а днесь од греків освічений»...
Галина БОНДАРУК
Бог створив чоловіка Адама і жінку Єву як одну плоть. Богом дано жінці пізнати материнство і бути берегинею свого дому. Не зовнішні прикраси, а скромність, чисті, лагідні слова – окраса жіноцтва. Часто обставини змушують жінку ходити на роботу та ще й додаються домашні невідкладні справи. Теплий клімат у сім’ї – коли чоловік йому сприяє. Теплі слова чоловіків – це ліки для жіночого серця. Жінка немовби квітка, яка потребує уваги і тепла своєї половини. Любі чоловіки, як часто ви даруєте квіти дружині?У Священному Писанні сказано, що муж – голова жони, яка повинна підкорятися йому. Тому відповідальність чоловіка – матеріальне забезпечення сім’ї, любов до жінки. Чоловік не панує над жінкою, а веде тверезий спосіб життя і тримає штурвал сімейного корабля...
Запитання
Чому одні ікони називають чудотворними, а інші – ні?
Відповідає кандидат богословських наук Василь Лозовицький
Досить часто розділяють образи на «чудотворні» та «нечудотворні». Яка ж причина того, що одні ікони є і називаються чудотворними, а інші – ні? Та взагалі чи можливо це збагнути?..
Саме такою має бути православна сім’я
Протоієрей Віктор МИХАЛЕВИЧ,
капелан і викладач Волинського інституту ім. В. Липинського МАУП, настоятель парафії Апостолів Петра й Павла в с. Коршовець Луцького районного деканату
«Де чоловік, жінка й діти у згоді та любові з’єднані зв’язком чесноти, там поміж ними Христос», – казав святитель Йоан Золотоустий. Любов між чоловіком і жінкою є однією з найважливіших тем християнського благовістя. Шлюб установлений Богом ще в Раю: він не є наслідком гріхопадіння, читаємо в біблійній книзі Буття. Ісус Христос освятив...
Колись добре відомий Загорівський чоловічий монастир Різдва Пресвятої Богородиці потребує відродження
Протоієрей Микола ЦАП,
канцлер єпархії, викладач Волинської духовної семінарії
І сказав Бог: нехай збереться вода, що під небом, в одне місце, і нехай з’явиться суша. І стало так. [І зібралася вона під небом у свої місця, і з’явилася суша.] І назвав Бог сушу землею, а зібрання вод назвав морями. І побачив Бог, що це добре. І сказав Бог: нехай вирощує земля зелень, траву, що сіє насіння за [родом і за подобою своєю, і] дерево плідне, що приносить за родом своїм плід, у якому насіння його на землі. І стало так. І виростила земля зелень, траву, що сіє насіння за родом [і за подобою] її, і дерево [плідне], що приносить плід, у якому насіння його за родом його [на землі]. І побачив Бог, що це добре. І був вечір, і був ранок: день третій (Бут. 1:9–13)
Священик Микола ЛЕСЮК
Творенням третього дня Мойсей вказує нам на виникнення й удосконалення нашої планети.«І сказав Бог: нехай збереться вода, що під небом, в одне місце, і нехай з’явиться суша... І назвав Бог сушу землею, а зібрання вод назвав морями…» Творчу дію третього дня можна уявити собі ось так. Земля все ще була суцільною водною поверхнею. Води ще не було в тім вигляді й хімічному складі, як ми тепер її знаємо. Отже, творчим словом Господнім безформна та невпорядкована речовина нашої планети була перетворена на два види: було створено воду і сушу. Остання відразу ж утворила на своїй поверхні різні водойми: річки, озера, моря тощо. Тобто земля, створена з первісної невлаштованої матерії, отримує більш визначений вигляд: «вода, що під небом», збирається у зібрання свої, тож виникають різноманітні...
Багато так званих цілителів – не від Бога. Треба остерігатися їх!
Протоієрей Михайло БУЧАК,
капелан Волинського національного університету імені Лесі Українки, настоятель парафії Покрови Пресвятої Богородиці в с. Маяки (Княгинінок) Луцького районного деканату
Валерія ЛЕСЮК
2 вересня віце-канцлер протоієрей Олександр Безкоровайний на запрошення Музею волинської ікони та з благословіння архієпископа Луцького і Волинського Михаїла побував на відкритті виставки «Символіко-алегоричні композиції в українському живописі XVII–XIX століть» із колекції Національного художнього музею України в Києві. Вітаючи присутніх із подією, о. Олександр висловив сподівання, що виставку відвідуватимуть школярі й студенти, які духовно зростатимуть, думатимуть про добре, вічне. Адже Україна буде лише тоді високоморальною, коли духовні надбання передаватимуться від покоління до покоління...Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).
Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).
25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.
Укази єпархіального архієрея в 2015 р. 02 листопада 2015 р.
Звернення Управління єпархії та Управління ДСНС у Волинській області 18 серпня 2015 р.
Резолюція міжнародної науково-практичної конференції на тему: «Християнська традиція Київської Русі»* 10 червня 2015 р.
Усі документи